Follow by Email

Easy store

Ahad, 18 Disember 2016

PCOS punca Sukar Hamil


Koranggg, korang tahu tak PCOS Mengganggu Kitaran Haid & Menjadi Punca Sukar Hamil ??

Tentu ramai yang tak tahu apa itu PCOS kan? Dan ada sesetengah pengidap itu sendiri pun tak sedar yang dia sebenarnya ada masalah PCOS. Itulah punca ramai wanita sukar hamil 😢

Hmm apa la  Polycystic ovarian syndrome (PCOS) ni ye?

Penyakit ini disebabkan oleh ketidakseimbangan hormon di dalam badan, di mana terdapat berlebihan hormon lelaki dan insulin di dalam pesakit. Ini boleh mengakibatkan kitaran haid yang tidak teratur disebabkan tiada ovulasi, haid yang berpanjangan dan banyak, kemandulan, obesiti, pengangguan metabolisme gula dan kolesterol.

Kenapakah pesakit PCOS sukar hamil??

Ini disebabkan masalah ovulasi di kalangan pesakit PCOS. Tiap-tiap bulan, folikel kecil akan berkembang dan matang di dalam kilang telur, ovulasi akan berlaku apabila folikel itu matang dan dilepaskan ke dalam saluran peranakan. Akan tetapi apabila berlaku ketidakseimbangan hormon di dalam badan, seperti contoh hormon lelaki dan insulin yang berlebihan, ini akan menyebabkan gangguan pada perkembangan dan kematangan telur. Ovulasi tidak akan berlaku dan kitaran haid terganggu. Oleh itu, pesakit akan lebih sukar untuk hamil.

Hmm macam mana nak rawat??

Bella cadangkan korang ikhtiar dengan superRich Puteri vanila (SPV). Hmm macam mana pulak SPV dapat bantu ye?

• menyuburkan rahim umpama baja gred A++
• mengatasi masalah haid tidak teratur dan senggugut
• membersihkan vagina dari keputihan dan bendasing
• menguatkan otot rahim
• memperbetulkan kedudukan rahim

Betul ke boleh berjaya hamil?

SPV hanyalah minuman tambahan yang mempunyai khasiat untuk meningkatkan kesuburan. Untuk pengidap PCOS, SPV akan bantu stabilkan hormon dalam badan korang agar menjadi normal balik, period pon stabil tiap2 bulan in shaa allah.  Kalau korang takde masalah kesihatan dan takde masalah pada sistem peranakan pun Bella galakkan sangat korang2 yang Bella sayang untuk cuba. Lagi mudah and tinggi kebarangkalian untuk hamil ☺

Dengan pengambilan SPV yang konsisten, berserta doa dan tawakkal, in shaa Allah korang  akan nampak jalannya. Jangan terus serahkan bulat-bulat pada takdir tanpa ada usaha dan ikhtiar.

Bella tegaskan sekali lagi. Kepada sahabat2 yang benar-benar inginkan zuriat, cubalah amalkan pengambilan SPV ini. Tak salah kalau mencuba. Cuba amalkan dan tawakkal kepada Allah. Doa banyak-banyak. Semoga dipercepat menimang cahaya mata. In shaa Allah. In shaa Allah bella yakin Allah pasti bantu sahabat2 yang rajin berusaha.

#jutawanBella
#ikhtiarhamil

Tiada ulasan:

Catat Ulasan