Follow by Email

Easy store

Selasa, 17 Januari 2017

Kelebihan Tomato untuk Kulit



KELEBIHAN TOMATO. JOM CUBA....

Mengecilkan liang roma

Campurkan satu sudu jus tomato segar dengan dua hingga empat titik jus limau. Sapukan bahan tersebut menggunakan kapas pada kulit wajah dan urut perlahan-lahan. Biarkan selama 15 minit. Bilas dengan air suam untuk mengecilkan lagi liang roma, selepas itu sapukan pelembap muka.

Merawat jerawat

Hancurkan tomato segar dan sapu rata bahan tersebut pada kulit muka yang berjerawat. Biarkan sejam atau lebih sebelum dibilas dan dikeringkan. Buat setiap hari sehingga jerawat hilang.

Membersihkan kulit muka

Topeng muka menggunakan campuran tomato dan avokado amat sesuai untuk kulit kombinasi (berminyak, biasa dan kering) kerana ia menggabungkan astringen dan antiseptik yang boleh mengurangkan kandungan minyak serta noda hitam pada kulit.

Topeng penyegar muka ini kaya dengan vitamin A, C dan E - kesemuanya penting untuk kulit yang sihat. Untuk membuat topeng muka ini, hancurkan tomato dan avokado dalam mangkuk dan sapukan pada muka, bilas selepas 20 ke 30 minit.

Boleh juga sapukan campurkan jus tomato segar dengan jus timun pada kulit muka untuk mengawal minyak and jerawat.

Menyejukkan kulit yang rosak

Kisar sebiji tomato dan campurkan dua sudu yogurt. Sapu bahan tersebut pada kulit muka dan biarkan selama 20 minit. Bilas dengan air suam.

Gabungan tomato dan yogurt mampu menyejukkan kulit dan mengurangkan kesan kesakitan termasuk akibat selaran matahari dan kerengsaan kulit.

Ini kerana yogurt merangsang protein pada kulit dan menjadikannya lembut manakala tomato menyejuk dan meneutralkan permukaan kulit.

Bagi yang tak cukup masa untuk buat semua perkara diatas.  Boleh terus kemam2 SkinRich ini kerana Tomato juga terdapat dalam Skinrich.  Tak perlu susah2 hanya perlu koyak dan kemam sahaja.  Kesannya 5kali ganda dari tomato biasa kerana terdapat buah2 lain lagi yang bagus untuk kulit didalam Skinrich 😊

Nak dapatkan skinrich whatsapp saya 0189127787



Jumaat, 23 Disember 2016

Petua Merawat Kuning bayi (Jaundis)

Ibu-ibu mesti rungsingkan bila bayi disahkan demam kuning (jaundis). Lebih sedih jika bayi terpaksa ditinggalkan di hospital tanpa ibu disisi.

Jadi apabila ibu-ibu sedari bayi mula menunjukkan tanda2 kuning sediakan belimbing buluh. Caranya potongkan belimbing buluh ,dan lekatkan pada badan bayi, hasilnya hari pertama selepas pulang dari wad bersalin selepas lekatkan belimbing tersebut, in shaa Allah bacaan kuning nya menurun.

Selain itu, ibu-ibu juga boleh mencari buah kundur. Rebuskan buah kundur, air rebusan tu ibu-ibu minum dan titiskan sedikit dalam mulut bayi. Ibu minum, bayi akan dapat khasiat melalui susu ibu. In shaa Allah turun kuning.


Selain itu, boleh juga ikhtiar dengan anggur hitam. Ibu makan anggur bayi dapat khadiat melalui susu ibu. Ibu boleh juga titiskan dalam mulut bayi. Ramai yang buat tips ni menjadi. Disamping itu, bagi bayi minum air zamzam. In shaa Allah hasilnya bacaan kuning akan berkurang.

Oh ye ada lagi satu petua, ibu-ibu cari pokok batang wali, belah batang wali kemudian ambil getahnya sapu pada tapak kaki bayi. Ada sorang sahabat dia ambil petua ni bacaan kuning 200 turun mendadak sehingga 70. MasyaAllah, jadi ibu-ibu kalau mudah jumpa batang wali ni boleh la ikut macam Bella nyatakan tadi In shaa Allah berkesan.

Jika ibu-ibu sukar untuk memperolehi buah2 yang Bella nyatakan tadi, ibu-ibu boleh juga mengamalkan Skinrich malah booeh juga dibancuhkan sedikit dan dititiskan didalam mulut bayi. Skinrich pakar cuci darah No 1 Di Malaysia jika ibu teratur mengambil SKinrich ibu-ibu pasti teruja dengan kerberkesanannya. Skinrich mengandungi:

✔ ekstrak tomato
✔ ekstrak manggis
✔ ekstrak delima
✔ ekstrak biji anggur
✔ ekstrak aloe vera
✔ ekstrak maquiberry
✔ ekstrak argan
✔ ekstrak biji apricot
✔ kolagen ikan kod

9 Kehebatan SkinRich Seven Ageless Essence:
✔ Membuang toksin dalam darah
✔ Menjadikan kulit seluruh badan lebih anjal, cerah, gebu & awet muda
✔ Mengatasi masalah jerawat dan jeragat
✔ Mempunyai formula anti penuaan dan awet muda
✔ Merawat penyakit alergik (alahan) makanan
✔ Menguatkan akar rambut
✔ Menjaga kesihatan kuku agar kekal sihat, cantik dan bersinar
✔ Memulihkan kulit gatal-gatal dan kesan ekzema serta merawat psiriosis
✔ Memulihkan dan mempercepatkan proses pertumbuhan kulit baru


PM / WHATSAPP KE 018 912 7787
PM / WHATSAPP KE 018 912 7787
PM / WHATSAPP KE 018 912 7787 🚗 Delivery AREA : Kemaman/Kuantan
atau pembelian melalui POS LAJU seluruh Malaysia 📦

Adara Foundation merawat kulit


Siapa kata semua foundation tu sebagai nak cover cela je? Lepas cuci foundation terserlah wajah yang menggerutu?

No no no tak semua foundation macam tu. Salah satu foundation yang best ialah Adara Foundation. Sebab apa? Sebab Adara Foundation bukan sekadar foundation. Ianya merawat dan mencerahkan kulit taw. Huihhh jimat duit tak yah beli skincare hehe tapi lau nak kesan mantop haruslah pakai skincare kann.



Cuma Bella nak gtaw la Adara Foundation ni kalau muka muncul miss jerawat. Tempek2 je jerawat tu dengan Adara ni time nak tidor, bangun pagi esok jerawat kecut tak yah susah2 nak picit. Dah tu mesti tinggal parut jerawat kan? Tak yah risau, kan Adara merawat sambil mencerah, consistent je pakai hilangla semua parut2 jerawat tu. 

Tak cuba tak tahu.
Dah cuba memang tak pandang lain dah. Oh ye MUA pon sukaa gilerr ngan adara foundation ni taw. Serum rose apa? Serum rose pon bestt glowing2 berseri2 muka taw.



Nak cuba? Meh whatsapp bella 0189127787
😘

#adarafoundation 
#EHPSdihati 
#calit2gebu 
#mua
#muamalaysia
#makeupartis
#foundationmesrawudhuk

Ahad, 18 Disember 2016

Tak percaya Anak kali ni putih

"Tak sangka anak sy kali ni putih melepak, suami saya pun terkejut. Yelah saya dan suami dua2 hitam manis hehe.. anak yang sulung dan yang kedua pun hitam manis, tup2 kali ni macam anak mat salleh! Tak sia2 saya consistent makan skinrich sepanjang kehamilan kali ni" - Puan Rohaina,Pekan.


Berminat dengan skinrich?
Whtsapp saya 018 912 7787

Skinrich "Pakar cuci darah no 1. Di Malaysia"
.
#skinrich
#EhPSdihati
#anakmatsalleh
#anakputihmakgelap
#putihgebu

PCOS punca Sukar Hamil


Koranggg, korang tahu tak PCOS Mengganggu Kitaran Haid & Menjadi Punca Sukar Hamil ??

Tentu ramai yang tak tahu apa itu PCOS kan? Dan ada sesetengah pengidap itu sendiri pun tak sedar yang dia sebenarnya ada masalah PCOS. Itulah punca ramai wanita sukar hamil 😢

Hmm apa la  Polycystic ovarian syndrome (PCOS) ni ye?

Penyakit ini disebabkan oleh ketidakseimbangan hormon di dalam badan, di mana terdapat berlebihan hormon lelaki dan insulin di dalam pesakit. Ini boleh mengakibatkan kitaran haid yang tidak teratur disebabkan tiada ovulasi, haid yang berpanjangan dan banyak, kemandulan, obesiti, pengangguan metabolisme gula dan kolesterol.

Kenapakah pesakit PCOS sukar hamil??

Ini disebabkan masalah ovulasi di kalangan pesakit PCOS. Tiap-tiap bulan, folikel kecil akan berkembang dan matang di dalam kilang telur, ovulasi akan berlaku apabila folikel itu matang dan dilepaskan ke dalam saluran peranakan. Akan tetapi apabila berlaku ketidakseimbangan hormon di dalam badan, seperti contoh hormon lelaki dan insulin yang berlebihan, ini akan menyebabkan gangguan pada perkembangan dan kematangan telur. Ovulasi tidak akan berlaku dan kitaran haid terganggu. Oleh itu, pesakit akan lebih sukar untuk hamil.

Hmm macam mana nak rawat??

Bella cadangkan korang ikhtiar dengan superRich Puteri vanila (SPV). Hmm macam mana pulak SPV dapat bantu ye?

• menyuburkan rahim umpama baja gred A++
• mengatasi masalah haid tidak teratur dan senggugut
• membersihkan vagina dari keputihan dan bendasing
• menguatkan otot rahim
• memperbetulkan kedudukan rahim

Betul ke boleh berjaya hamil?

SPV hanyalah minuman tambahan yang mempunyai khasiat untuk meningkatkan kesuburan. Untuk pengidap PCOS, SPV akan bantu stabilkan hormon dalam badan korang agar menjadi normal balik, period pon stabil tiap2 bulan in shaa allah.  Kalau korang takde masalah kesihatan dan takde masalah pada sistem peranakan pun Bella galakkan sangat korang2 yang Bella sayang untuk cuba. Lagi mudah and tinggi kebarangkalian untuk hamil ☺

Dengan pengambilan SPV yang konsisten, berserta doa dan tawakkal, in shaa Allah korang  akan nampak jalannya. Jangan terus serahkan bulat-bulat pada takdir tanpa ada usaha dan ikhtiar.

Bella tegaskan sekali lagi. Kepada sahabat2 yang benar-benar inginkan zuriat, cubalah amalkan pengambilan SPV ini. Tak salah kalau mencuba. Cuba amalkan dan tawakkal kepada Allah. Doa banyak-banyak. Semoga dipercepat menimang cahaya mata. In shaa Allah. In shaa Allah bella yakin Allah pasti bantu sahabat2 yang rajin berusaha.

#jutawanBella
#ikhtiarhamil

Jumaat, 9 Disember 2016

Berjaya Hamil dengan SPV

 "Salam akak, ni saya yang beli Puteri vanila dengan akak. Ingat lagi tak?
Alhamdulillah saya dah pregnant ☺"

MasyaAllah alhamdulillah syukur.
Asbab SPV berjaya hamil.

Kadang2 customer ni bila sesuatu produk tu menjadi, tak perlu kita sms untuk tanya feedback. Dia sendiri datang kat kita bagi feedback. ☺

Tapi tak kurang juga bila produk yang tak menjadi, belum sempat kita nak sms tanya, dia dah serang dulu. Kikiki. Sebenarnya bukan salah produk pun, diri sendiri yang jenis makan harini esok nak terus kesan meletop. Uihh memang idok lerr.

Cucuk vit c kat klinik pon ambil masa nak cerah betul2 taw. Makan lobak untuk rawat rabun, harini makan esok terus sembuh ke rabun tu dek saiyang oii hehehe.



Pokok pangkalnya bila kita usaha amalkan sesuatu produk untuk la kesan apa2 yang kita nak, kita amalkan secara teratur pasti nampak kesannya. Kalau harini makan pastu minggu depan baru makan 1 lagi memang lambat laa, bila nak nampak kesan nye saiyanggg oii 😂


Lots of Lurve,
Jutawan Bella

Jumaat, 21 Oktober 2016

Benefits of Jojoba Oil to our skin

[Manfaat Minyak Jojoba Pada Kulit]


Minyak jojoba dapat diserap dengan cepat tanpa menyumbat pori-pori kulit, menjadikannya sebagai pilihan bagi mereka yang memiliki masalah jerawat namun masih ingin melembabkan kulit.

Minyak jojoba memungkinkan kulit tetap menjaga keseimbangan pH yang normal, sehingga terhidrasi secara merata tanpa menyebabkannya menjadi berminyak.

Jojoba juga mengandung Iodium, yang membantu mencegah pertumbuhan bakteria.

Kandungan vitamin E pada minyak jojoba juga dapat membantu menyamarkan bekas luka.

#BellaEHPSpakarkecantikkanluardalam
#minyakjojoba
#ehpsdihati
#adarafoundation
#foundationbest